top of page

Om kontor-/bedriftsmassasje

  • Kontor-/bedriftsmassasje er et positivt og forebyggende tiltak for å redusere sykefravær.

  • Det trengs kun et rom på min. 8 kvm for å gjennomføre behandlingen.

  • Denne typen behandling, som utføres sittende i en spesialdesignet stol, med klærne på og uten massasjeolje, tilbys til grupper som kun har tid til en kort og effektiv massasje mens de er på jobb.

  • Massasjen har til hensikt å forebygge muskel- og skjelettplager samt løse opp spente muskler. Den er primært rettet mot nakke-, skulder-, rygg-, arm- og hodeplager som ofte rammer ansatte både i fysisk krevende jobber og i stillesittende jobber med ensartet bevegelsesmønster (kontorjobber). Bedre humør, økt effektivitet, større trivsel og mer lojalitet til bedriften er også resultater av kontormassasjen.

  • Etter behandlingen kan de ansatte fortsette arbeidsdagen med redusert stressnivå og færre spenninger i muskulaturen.

Priser

  • 15 minutter: kr 245.- ekskl. mva. (minimum antall behandlinger per massasjedag: 8 stk)

  • 20 minutter: kr 325.- ekskl. mva. (minimum antall behandlinger per massasjedag: 6 stk)

Screenshot 2025-03-06 at 15-17-44 chair massage in a conference - Google Search_edited_edi

Selv en reduksjon i sykefraværet på 3 dager per år kan føre til at bedriften sparer nok til å dekke kostnadene for en ukentlig massasje gjennom hele året.

Betaling / Organisering

Bedriftsmassasjen er fradragsberettiget for arbeidsgivere og skattefri for den ansatte.

  • I de aller fleste tilfeller spanderer arbeidsgiveren tiden og selve behandlingen.

  • Andre vanlige løsninger er at arbeidsgiveren betaler for behandlingen, og at den ansatte enten bruker en del av sin pause på å få massasje, eller ikke får lønn for massasjetiden (for eksempel 20 minutter).

  • Noen arbeidsgivere betaler for en del av behandlingene eller et garantert antall behandlinger årlig, mens den ansatte betaler en egenandel eller for ekstra behandlinger.

  • Det finnes også firmaer som spanderer tiden, men lar den ansatte betale for selve behandlingen selv.

Før hver bedriftsmassasjedag sender vi bedriftene et elektronisk påmeldingsskjema, som gjør organiseringen enkel og oversiktlig.

Det kan avtales et fast antall behandlinger per uke/annenhver uke eller individuelle behandlinger, utført ved bestemte anledninger (firmajubileum, julebord osv.).

Regnskap

  •  Bedriften fører utgiftene for bedriftsmassasje i sitt regnskap, som følger samme skattemessige rammebetingelser som øvrig bedriftshelsetjeneste.

  • De ansatte blir ikke beskattet for fordelen.

Forutsetningen er at bedriftsmassasjen er en forebyggende behandling som tilbys til alle ansatte. Videre må behandlingen utføres i arbeidsgivers lokaler på profesjonelt grunnlag av en utdannet massør, og være spesifikt rettet mot risiko for helsefare på den konkrete arbeidsplassen.

Bedriftsmassasje utføres av kvalifisert massasjeterapeut i bedriftens egne lokaler. Våre behandlinger fremmer velvære, reduserer stress, og hjelper ansatte med muskel- og skjelettplager, noe som effektivt reduserer sykefraværet.

bottom of page